ضا پیمای شکارچی سیارک ناسا نخستین تصویر بعد از دوباره فعال شدنش را ارسال نمود

فضاپیمای NEOWISE ناسا "چشمهایش" را بعد از بیش از دو سال خواب برای دید آسمان پرستاره باز نمود. این تصویر از قسمتی از آسمان که در ناحیه صورت فلکی حوت می باشد یکی از نخستین تصویرهای گرفته شده توسط دوربینهای فرو سرخ فضا پیما می باشد.
کاوشگر بررسی فروسرخ پهن میدان اشیای نزدیک زمین(NEOWISE)، فضاپیمایی که کامل ترین تحقیق تا به حال را در مورد سیارکها و دنباله دارها انجام داده است، نخستین مجموعه تصاویر آزمایشی خود را برای آماده شدن برای یک ماموریت به روز شده ارسال نمود.
NEOWISE  بیش از 34000 سیارک را کشف نمود و ویژگیهای 158000 سیارک درون منظومه خورشیدی را در طول نخستین ماموریتش در سال 2010 و اوایل 2011 مشخص نمود. این وسیله در ماه سپتامبر بعد از 31 ماه استراحت دوباره فعال شد تا به تلاشهای ناسا برای تشخیص جمعیت خطرهای بالقوه اشیای نزدیک زمین (NEO ها) یاری کند. NEOWISE  همچنین می تواند به شناسایی ویژگیهای سیارکهایی که قبلاً کشف شده اند که می توانند به عنوان هدفهای بالقوه برای ماموریتهای پژوهشی آینده به حساب آیند نیز یاری رساند.
بعضی از تصویرهای عمق آسمان گرفته شده توسط این فضا پیما شامل سیارکی که قبلاً کشف شده بود به نام (872) هولدا می شوند. این سیارک قطری برابر با 42 کیلومتر داشته و خورشید را بین مدارهای بهرام و هرمز در منطقه ای که ستاره شناسها به آن کمربند سیارک می گویند دور می زند. این تصویر به محققها می گوید که کیفیت رصدهای فضاپیما مشابه با دورۀ نخستین ماموریت آن می باشد.
این فضا پیما از یک تلسکوپ 16 اینچی (40 سانتی متر) و دوربینهای فروسرخ استفاده می نماید تا NEO  های ناشناخته را جستجو و کشف نموده و اندازه آنها، ضریب بازتاب و ویژگیهای گرمایی آنها را شناسایی نماید. سیارکها نور مریی را بازتاب می نمایند اما گسیل نمی کنند بنابر این داده های جمع آوری شده با تلسکوپهای نوری که از نور مریی استفاده می کنند ممکن است فریب دهنده باشند.
برای اطلاعات بیشتر در مورد NEOWISE به آدرس زیر مراجعه نمایید:

• ضا پیمای شکارچی سیارک ناسا نخستین تصویر بعد از دوباره فعال شدنش را ارسال نمود