اخبار

همایش روز جهانی نجوم: 16 اردیبهشت1401، در مرکز علوم و ستاره شناسی تهران برگزار می شود.

مرکز علوم و ستاره شناسی تهران از برنامه های خود در هفته جهانی نجوم با شعار نجوم و توسعه پایدار خبر داد
مرکز علوم و ستاره شناسی تهران برای هجدهمین سال پیاپی روز جهانی نجوم را با برگزاری ویژه برنامه‌ای در کنار شهروندان جشن خواهد گرفت. با بیان این‌که امسال از2می تا 8 می مصادف با 12تا18اردیبهشت هفته جهانی نجوم اعلام شده است، مرکز علوم و ستاره شناسی روز جمعه 6 می2022 برابر با16 اردیبهشت 1401 را به عنوان روز جهانی نجوم با شعار جهانی امسال «نجوم و توسعه پایدار» جشن می گیرد.
برنامه های روز جهانی نجوم:
مهمان ویژه این برنامه استاد احمد دالکی (پدر نجوم آماتوری ایران و بنیانگذار مرکز علوم و ستاره شناسی تهران) است . همچنین دکتر علی میثمی(پدر علم زمین شناسی ایران) در این برنامه حضور دارند.

اولین سخنران برنامه علی ابراهیمی سراجی(عضو هیات تحریریه ماهنامه نجوم و منجم آماتور)،سخنرانی خود را با موضوع "نجوم و توسعه پایدار"برای علاقمندان بیان می کند.
دومین سخنران برنامه کاظم کوکرم(دبیر گروه دانش روزنامه جام جم و منجم آماتور)،سخنرانی خود را با موضوع «نجوم یاد بگیریم که چی بشه؟» برای علاقه مندان بیان می کند.
در کنار نشستهای علمی، غرفه نقاشی کودک (میز نقاشی کودکان) با حضور مربیان نجوم کودک مرکز علوم و ستاره شناسی برای کوکان اجرا خواهد شد.
رصد آسمان شب در صورت مساعد بودن شرایط جوی و اجرای آسمان نمای بادی دیگر برنامه های ویژه روز جهانی نجوم است.
اين مراسم در سراسر جهان برگزار می شودوهر سال يکي از روزهاي ‎15آوريل تا‎ 15می که ماه در وضعیت تربيع است به عنوان روز جهاني نجوم انتخاب مي شود و مرکز علوم و ستاره شناسی تهران امسال روز 6 می مصادف با 16 اردیبهشت را به جشنواره روز جهانی نجوم اختصاص داده است که در این روز ماه در روز و شب درارتفاع مناسبی قابل رصد است و زمان بیشتری در آسمان قرار دارد.
از تمامی علاقه مندان به نجوم و اسرارآسمان شب، دعوت می شود تا در این روز با برنامه های مرکزعلوم و ستاره شناسی تهران همراه باشند.
علاقه مندان برای شرکت در این همایش علمی که به صورت رایگان برگزار می شود می توانند به نشانی تجریش، خیابان دزاشیب، خیابان عمار، کوی شهید صالحی،شماره22 ، مرکز علوم و ستاره شناسی تهران مراجعه نمایند و برای کسب اطلاعات بیشتر با به آدرس اینستاگرام مرکزsactehran.ir شماره تلفن 96027012 تماس بگیرند .
 


برچسب‌ها:

,

 

نظرات کاربران

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.