اخبار

مرکز علوم و ستاره شناسی تهران برگزار می کند: تماشای آنلاین زیبایی‌های خورشید و عکاسی نجومی در روز جهانی نجوم

مرکز علوم و ستاره شناسی تهران در روز جهانی نجوم، رصد آنلاین زیبایی‌های خورشید و تدریس عکاسی نجومی را همزمان با بسیاری از ستاره شناسان، در فضای مجازی برگزار می کند.
مرکز علوم و ستاره شناسی تهران با اشاره به شعار روز جهانی نجوم با عنوان «نجوم ۱۴۰۰، افق پیش رو» که از 20 الی 26 اردیبشت ماه سال جاری در نظر گرفته شده؛ برنامه‌های متنوعی را در روزهای متوالی برگزار می کند که یکی از اصلی ترین برنامه ها با عنوان «رصد خورشید در صورت شرایط مناسب جوی و عکاسی نجومی» بصورت مجازی روز شنبه ساعت 10صبح توسط کارشناس رصدی اجرا خواهد کرد.از دیگر برنامه ها می توان به «کارگاه آنلاین نجوم و کودکان » جمعه ساعت 17، گفتگو با اساتید نجومی و لایو باشگاه نجوم اشاره کرد.
تاریخچه هفته جهانی نجوم: روز نجوم یک رویداد سالانه است که با هدف فراهم کردن وسیله ای برای تعامل بین عموم مردم و علاقه مندان ، گروه ها و متخصصان مختلف نجوم در دنیا برگزار می شود. اتحاديه نجوم يکي از روزهاي آخر هفته بين 15 آوریل (۲۶ فروردین) تا 15 می (۲۵ اردیبهشت) را که ماه در حالت تربيع اول قرار دارد، به عنوان روز جهاني نجوم اعلام مي کند، به طوریکه هم امکان تماشای ماه به عنوان تنها قمر زمین را داشته باشیم و هم اینکه نورماه لذت تماشای سایر اجرام سماوی را از علاقه‌مندان آسمان شب نگیرد.

دوستداران علم نجوم می توانند برنامه های مرکز علوم را از صفحه اینستاگرام مرکز به آدرس @sactehran.ir مشاهده کنند.
 


برچسب‌ها:


 

نظرات کاربران

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.