اخبار

رصد آسمان شب در روز جهانی نجوم

به گزارش روابط عمومی مرکز علوم و ستاره شناسی تهران، در روز جهانی نجوم تمامی منجمان اعم از حرفه ای و آماتور در کوششی یکپارچه سعی دارند تا عموم مردم را با زیبایی های آسمان شب آشنا کنند . در این روز منجمان ابزارآلات رصدی خود را در میان مردم آورده و با نشان دادن جلوه ای از عظمت آسمان لحظه ای افکار عموم مردم را از روی زمین جدا کرده و به زیبایی های آسمان شب که در اکثر مواقع کمتر به آن توجه می شود جلب می کنند. 
البته قابل ذکر است که در روز جهانی نجوم عموم مردم می توانند از رصد خانه ها، آسمان نماها و یا دیگر مراکز ستاره شناسی به صورت رایگان دیدن کنند،کاری که در مواقع عادی سال، شاید مقدور نباشد . امسال نیز مرکز علوم و ستاره شناسی تهران، روز پنجشنبه 6 اردیبهشت97 ، به مناسبت هفته جهانی نجوم ورود عموم مردم به مرکز را آزاد و به صورت رایگان اعلام کرد و  از ساعت 20 الی 22 کارشناسان رصدی در رصدخانه مرکز علوم مستقر شدند و شهروندان علاقه مند توسط تلسکوپ پیشرفته از نوع اشمیت-کاسگرن 14 اینچِ مرکز به رصد ماه و دیگر اجرام آسمانی پرداختند. 
طی رصد، توضیحاتی نیز درباره گودال‌های ماه و خصوصیات اجرام آسمانی توسط رصدگران به علاقمندان ارائه شد. این رصد با استقبال ویژه علاقمندان مواجه گردید.
علاقه مندان در سراسر کشور می توانند برای اطلاع از زمان رصد در مرکز علوم و ستاره شناسی تهران به آدرس اینستاگرام این مرکز sactehran.ir  مراجعه نمایند.


  • رصد آسمان شب در روز جهانی نجوم
  • رصد آسمان شب در روز جهانی نجوم
  • رصد آسمان شب در روز جهانی نجوم

برچسب‌ها:


 

نظرات کاربران

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.