اخبار

برنامه‌های مرکز علوم و ستاره شناسی تهران در روز جهانی نجوم97

به گزارش روابط عمومی مرکز علوم و ستاره شناسی تهران، طی سالهای گذشته با هدف ترویج علم ستاره شناسی بین عموم مردم، از اواسط ماه آوریل تا اواسط ماه می، روز شنبه‌ای که به تربیع اول ماه نزدیک باشد، به عنوان روز جهانی نجوم در نظر گرفته می‌شود و در یک روز مشخص تمامی منجمان آماتور در جهان یکصدا با هم به ترویج این علم آسمانی می‌پردازند و ایرانیان نیز با آنان این روز جهانی را جشن می گیرند. 
با بیان این‌که امسال از 31 فروردین تا 7 اردیبهشت ماه هفته جهانی نجوم اعلام شده است، مرکز علوم و ستاره شناسی روز پنجشنبه، 26 آوریل ۲۰۱8 برابر با 6 اردیبهشت ۹7 را به عنوان روز جهانی نجوم با شعار جهانی امسال  «تماشای آسمان برای همه» جشن می گیرد.
در این برنامه سخنرانیها از ساعت 17 آغاز و اولین سخنرانی توسط سید مصطفی امام(مدیر مرکز نجومی آوا استار) با موضوع «طالع بینی-جیوتیش و خرافاتی از این دست» برای علاقه مندان ارائه می شود.
دومین سخنرانی توسط کاظم کوکرم(سردبیر ماهنامه نجوم و مدرس نجوم) با موضوع  « شهاب سنگ های ایران در یک قرن اخیر » به مخاطبان ارائه می شود.
در حاشیه این برنامه نمایشگاه انسان و فضا در طبقه فوقانی مرکز از ساعت 16 الی 17 برپاست که علاقه مندان می توانند قبل از شروع برنامه از این نمایشگاه بازدید کنند.
در این نمایشگاه، غذای اصلی فضانوردان، ماکت های متعدد ، تابلوهایی با امضای اصلی فضانوردان، برخی روزنامه های اصلی عصر فضا به زبان روسی، مدال های فضایی و... به نمایش در می آید.
این مجموعه توسط سیروس برزو محقق فعال و روزنامه نگار حوزه فضا در طی سال ها برای ایرانیان به خصوص دوستداران حوزه فضا جمع آوری شده است.
در بین برنامه مسابقه نجومی و اهداء جوایز به نفرات برتر نیز صورت می گیرد.
در پایان برنامه رصد آسمان شب نیز توسط کارشناسان رصدی مرکز برای علاقه مندان اجرا می شود و ماه، سیارات و دیگر اجرام آسمانی را با توجه به افق دید و میزان تاریکی آسمان رصد خواهیم کرد.
این برنامه در سطح عموم برگزار می شود و ورود برای شهروندان آزاد و رایگان است.
اینستاگرام مرکز: sactehran.ir  
تلفنهای تماس: 96027657 و 96027012 


برچسب‌ها:


 

نظرات کاربران

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.