اخبار

بازدید از مرکز علوم و ستاره شناسی تهران؛ فرصتی برای آشنایی دانش‌آموزان با نجوم

بازدید از مرکز علوم و ستاره شناسی تهران، فرصت مناسبی برای آشنایی بیشتر دانش آموزان با فضای علم نجوم است.
به گزارش روابط عمومی مرکز علوم و ستاره شناسی تهران، بازدید از مراکز علمی، همواره یکی از گزینه‌های آموزش و پرورش برای اردو‌های دانش‌آموزی است. بازدیدهای علمی می‌توانند یکی از بهترین فرصت‌هایی باشد که دانش آموزان را با دنیای علوم پایه آشنا کند و مسیر انتخاب رشته و یا شغل را برای آن‌ها هموار نماید. 
مرکز علوم و ستاره شناسی تهران، پس از گذشت چند ماه از آغاز سال تحصیلی، در کنار کارشناسان خبره، همچنان میزبان دانش آموزان است و روزانه حدود 200 دانش آموز از این مرکز بازدید می کنند. به همین منظور بخش روابط عمومی مرکز با گروهی از دانش آموزان و مسئولان مدارس که به بازدید از این مرکز آمده بودند، گفتگو کرده است.
یکی از مسئولان همراه درخصوص جذابیت بازدید علمی دانش آموزان گفت: من در سال‌های گذشته در بازدیدهای علمی زیادی حضور داشتم؛ اما به نظرم نحوه برگزاری آن در این مرکز در سطح بالایی است. این بازدید ها می تواند در رشد تجربیات معلمان نیز بسیار تاثیر گذار باشد. همچنین تعامل مستمر دانش آموزان با کارشناسان مرکز سبب خواهد شد که ذهن کارشناسان را پویاتر کرده و قابلیت های خدمات رسانی این گونه مراکز با گذر زمان افزایش یابد.
وی در ادامه بیان کرد: قصد ما از حضور دانش آموزان در این مرکز ، آشنایی بیشتر بچه‌ها با فضای نجوم و دیگر علوم پایه است. خیلی از این دانش‌آموزان در مرحله انتخاب رشته هستند و به رشته های ریاضی،فیزیک و... علاقه دارند و امیدوارم پس از بازدید از این مرکز انتخابی درست داشته باشند.
النا نامداری دانش آموز پایه نهم، درباره بازدید از این مرکز گفت: از مدرسه به اینجا آمدیم که تا حدودی با فضای نجوم آشنا شویم و از این فضا گزارش و تحقیقی تهیه کنیم.
وی با اشاره به اینکه امسال انتخاب رشته می‌کنم، اظهار کرد: انتخاب خودم فقط عکاسی است. می‌خواهم عکاس نجومی شوم.
این دانش‌آموز افزود: اولین باری است که به مرکز علوم و ستاره شناسی تهران می‌آیم و با توجه به اینکه کارشناسان توضیحات کامل را دادند، به خوبی جواب سوال‌هایم را گرفتم.
نسترن جزایری دیگر دانش آموز پایه نهم، در این گفتگو گفت: امسال اولین باری است که به مرکز علوم و ستاره شناسی می‌آیم و برایم خیلی جذاب است.
وی در ادامه با بیان اینکه گرایشش به انتخاب رشته ریاضی است، گفت: بازدید از چنین مراکز علمی برای همه جذاب است، چرا که مردم با همه موضوعات علمی و نجوم آشنا می‌شوند.
در پایان باید گفت؛ این همکاری آموزش و پرورش به این بازدیدها ختم نمی‌شود؛ آموزش و پرورش می بایستی با شناسایی مراکزی که قابلیت بازدید علمی دارند شرایط لازم را برای بازدید دانش آموزان بر اساس اهداف آموزشی مهیا نمایند.
با منظم شدن و رعایت استانداردها و تخصصی شدن بازدید های علمی ، علاقمندی مدارس برای بهره گیری از بازدید های علمی افزایش خواهد یافت و بار مسوولیتی سنگینی از دوش معلم و مدیر بر دوش "مراکز تخصصی بازدید های علمی دانش آموزی " خواهد افتاد و از طرفی با آشنا شدن والدین از وجود چنین مراکز علمی که با استاندارد های مشخص فعالیت می کنند، علاقمندی خانواده جهت حضور دانش آموزان در بازدید های علمی افزایش خواهد یافت. حتی  چنین بازدید هایی می تواند با  حضور والدین انجام شود .
بازدید های علمی اگر با تفکری عمیق برنامه ریزی شده باشند می تواند به اندازه یک کتاب به دانسته های دانش آموز بیافزاید.
پس تلاش کنیم با سازماندهی بازدید های علمی و تخصصی کردن آن بر طبق معیارهای مشخص،  از این فرصت طلایی آموزشی استفاده کنیم.
مرکز علوم و ستاره شناسی تهران، از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 الی16:30 میزبان بازدیدکنندگان است و علاقه مندان می توانند جهت بازدید با شماره های 96027659،96027012 تماس بگیرند و برای آگاهی از برنامه های مرکز و اخبار علمی به آدرس اینستاگرام مرکز sactehran.ir  و کانال تلگرام t.me/sactehran  مراجعه کنند.



برچسب‌ها:


 

نظرات کاربران

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.