اخبار

15 اردیبهشت96، جشنواره روز جهانی نجوم

مرکز علوم برای سیزدهمین سال پیاپی روز جهانی نجوم را با برگزاری ویژه برنامه‌ای در کنار شهروندان جشن می گیرد. این برنامه، روز جمعه 15اردیبهشت ماه 96 با هدف ترویج علم نجوم وستاره شناسی بین عموم شهروندان ازساعت17الی22 در تالار کهکشان برگزار می گردد.
اولین سخنرانی توسط میهمان ویژه برنامه استاد احمد دالکی(پدر نجوم آماتوری ایران) باموضوع« تازه ترین دستاوردهای سفینه کنجکاوی » ارائه می شود.
 دومین سخنرانی توسط کاظم کوکرم(سردبیر مجله نجوم) با موضوع « دنیای زیبای نجوم »برای علاقه مندان بیان می شود.
سومین سخنرانی با موضوع «  پدیده های جذاب نجوم رصدی » توسط مصطفی امام(منجم آماتور و مدیر مرکز نجومی آوااستار) به مخاطبان ارائه می شود.
در کنار برپایی این نشست علمی در جشن روز جهانی نجوم جشنواره عصر خلاق برای عموم مردم درسنین مختلف از ساعت 16 اجرا خواهد شد.
رصد خورشید، رصد آسمان شب، اجرای گنبد بادی آسمان نما، اجرای موسیقی زنده، برگزاری مسابقه و اهداءجوایز ویژه به نفرات برتر از دیگر برنامه های جشنواره روز جهانی نجوم بود.
تاریخچه هفته جهانی نجوم: اين مراسم در سراسر جهان برگزار می گردد وهر سال يکي از روزهاي ‎15آوريل تا‎ 15می که ماه در وضعیت تربيع است به عنوان روز جهاني نجوم انتخاب مي شود و مرکز علوم و ستاره شناسی تهران امسال روز 5 می مصادف با 15 اردیبهشت را به جشنواره روز جهانی نجوم اختصاص داده است که در این روز ماه در روز و شب درارتفاع مناسبی قابل رصد است و زمان بیشتری در آسمان قرار دارد.
از تمامی علاقه مندان به نجوم و اسرار آسمان شب، دعوت می شود تا در این روز با برنامه های مرکزعلوم و ستاره شناسی تهران همراه باشند.


برچسب‌ها:


 

نظرات کاربران

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.