اخبار

پوشش خبری همایش علمی هفته جهانی فضا

به گزارش روابط عمومی مرکز علوم و ستاره شناسی تهران، روز چهارشنبه 14مهرماه95، پوشش خبری گسترده ای از همایش علمی هفته جهانی فضا در مرکز علوم صورت گرفت.
امیر حسین چیذری مدیر مرکز علوم و ستاره شناسی تهران خطاب به گزارشگر واحد مرکز خبر درباره اهداف برپايي این همایش و شعار هفته جهانی فضا(سنجش از دور؛ توانمند سازی آینده) مطالبی را بیان کرد.
مدیرمرکز علوم عنوان کرد: «مهمترین هدف از برگزاری اینچنین همایشهایی علاوه بر ترویج و آموزش علوم فضایی و معرفی تازه های این علم در کشورهای دیگر، دسترسی هر چه آسانتر دانش آموزان و دانش پژوهان به آخرین مقالات علمی مرتبط و اساتید فعال در این حوزه می باشد. بطوریکه با دعوت از جناب آقای مهندس کوروش رکنی از کارشناسان خبره سازمان فضایی ایران سعی در معرفی هرچه بیشتر مطالعات و امکانات فضایی کشور عزیزمان ایران داشتیم و ایشان با انتخاب موضوع مناسب و مرتبط با شعار سال 2016 و ارائه خوبشان و پاسخگویی با حوصله، تا حد زیادی ما را در دسترسی به اهدافمان کمک کردند. »
چیذری همچنین خاطرنشان کرد: «علاوه بر این چندین بار در سال های گذشته فضانوردهای روسی را به این مراسم و دیگر برنامه ها دعوت و از اطلاعات و تجربیات آنها در فضا استفاده شد که امسال این مهم اتفاق نیفتاد . چنانچه سعی خواهیم داشت در ادامه سال جاری و یا سالهای آینده با توجه به استقبال فراوان مردم در برنامه های آتی مرکز از فضانوردهای بیشتری برای جذابیت برنامه دعوت شود.»
وی در ادامه ابراز امیدواری کرد که در آینده دانش آموزان و دانشجویان علاقه مند بتوانند بهتر از گذشته با علم فضا و تکنیکهای آن آشنا شوند و برگزاری چنین برنامه هایی می تواند گام کوچکی در عرصه افزايش دانش عمومي در زمینه علم فضا محسوب ‌شود.
همچنین مهندس احمد دالکی پدر علم نجوم آماتوری ایران، پیرامون تاریخچه هفته جهانی فضا مطالبی را به گزارشگر برنامه ارائه داد و گفت: «مجمع عمومي سازمان ملل متحد در دسامبر سال 1999 طي تصويب قطعنامه‌ای روزهای چهارم تا دهم اكتبر، مصادف با ۱3 تا ۱9 مهر را هفته جهانی فضا نامید و امروز یکی از روزهای هفته ای است که در آن و در سراسر جهان برنامه های ترویجی علوم فضایی برگزار می شود.  به همین مناسبت مرکز علوم و ستاره شناسی تهران نیز همچون سالهای گذشته ویژه برنامه ای را به مناسبت هفته جهانی هوافضا، برگزار می کند. »
وی در ادامه پیرامون ترویج علم نجوم و فضا گفت:«یکی از راه های توسعه پایدار علم، ترویج آن در میان مردم و علاقمندان است، بطوری که مردم احساس کنند پیشرفتهای علم تنها مختص به دانشمندان نیست، بلکه برای بهبودزندگی آنها و از آنِ خود مردم است.»
در ادامه تهیه گزارشها، کارشناسان مرکز علوم و شرکت کنندگان در همایش مطالبی را درباره فعالیتهای مرکز علوم و میزان علاقه مندی شهروندان به علم فضا نوردی و نجوم بیان کردند.
پوشش خبری این برنامه به صورت رسانه های تصویری و چاپی در سطح گسترده ای توسط واحد مرکزی خبر، شبکه آموزش(برنامه دوربین هفت و نما دو)، خبرگزاری صدا و سیمای تهران، جمهوری اسلامی ایران(ایرنا)، ایسنا، باشگاه خبرنگاران، آریا، شهر فردا، روزنامه قدس خط زندگی، ایران، اسرار، امتیاز، هدف و اقتصاد، همشهری محله، عصر رسانه، مردم سالاری و...   با هماهنگی بخش روابط عمومی مرکز علوم صورت پذیرفت.


  • پوشش خبری همایش علمی هفته جهانی فضا
  • پوشش خبری همایش علمی هفته جهانی فضا
  • پوشش خبری همایش علمی هفته جهانی فضا

برچسب‌ها:


 

نظرات کاربران

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.