اخبار

کاوشگر از تند ترین شیبی که تا به حال بر روی بهرام امتحان شده عبور می کند.

یک سایه و رد کاوشگر فرصت ناسا در این تصویر به تاریخ 22 مارس 2016 نمایان است که 13.5 درجه چرخانده شده است تا مایل بودن کاوشگر متعادل شود. تپه در سمت چپ به دشت ماراتن منتهی می شود. کف دهانه کوشش در زیر قسمت پنل خورشیدی دیده می شود.
کاوشگر دراز عمر فرصت ناسا بعد از بالا رفتن از تند ترین شیب که تا به حال توسط هر کاوشگر بهرامی آزموده شده حالا در حال حرکت به سمت تپه ای دیگر می باشد. فرصت قبلاً در این ماه نتوانست کاملاً به هدفی که محققان امیدوار بودند کاوشگر به آن برسد دست یابد.
اگر شیبی وجود نداشت چرخهای کاوشگر به اندازه کافی می چرخیدند تا کاوشگر را حدود 20 متر حرکت دهند اما شیب خیلی تند بود و کاوشگر تنها حدود 9 سانتی متر حرکت نمود.
تیم کاوشگر باید تصمیم سختی برای عبور از این هدف و ادامه مسیر بگیرند. 
هر دو هدف مورد نظر در منطقۀ تشکیل تپه در لبه جنوبی دشت ماراتن می باشند. هر دوی هدفها نیز در منطقه ای می باشند که طبق نقشه مواد معدنی رصد شده با مدارگرد شناسایی بهرام خاک رسی دارد که این خاک در حضور آب تشکیل می شود.
کاوشگر فرصت طی هشت حرکت ابتدا به پایین تپه به سمت شمال حدود 8.2 متر حرکت نمود سپس حدود 60 متر عموما به سمت جنوب غربی و بالای تپه رفت و از آنجا به سمت منطقه هدف بعدی حرکت نمود.
برای اطلاعات بیشتر در مورد کاوشگر فرصت به آدرسهای زیر رجوع نمایید:
http://www.nasa.gov/rovers 
http://marsrovers.jpl.nasa.gov 


برچسب‌ها:


 

نظرات کاربران

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.