اخبار

ویژه برنامه هفته جهانی فضا با محوریت اکتشاف در فضا

عصر چهارشنبه 15مهر ماه سال 94، ویژه برنامه هفته جهانی فضا ، در مرکز علوم و ستاره شناسی تهران برگزار خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی مرکز علوم و ستاره شناسی تهران، ویژه برنامه ای به مناسبت هفته جهانی هوافضا با هدف آشنایی شهروندان با اکتشافات انجام شده در فضا و مسايل مرتبط با دانش فضايي کشور، روز چهارشنبه 15مهر ماه سال جاری از ساعت 16 الی20 در تالار کهکشان مرکز علوم و ستاره شناسی تهران برگزار خواهد شد.

با انتخاب شعاراکتشاف برای هفته جهانی فضا درسال ۲۰۱۵ ،یکیاز موضوعات سخنرانی برنامه به این شعار اختصاص دارد و کوروش رکنی(کارشناس سازمان فضایی ایران) سخنرانی خود را با موضوع«نجوم، اکتشافات فضایی و فعالیتهای ایران در فضا» به علاقه مندان ارائه خواهد داد.

سخنرانِ دیگرِ برنامه پروفسور نعمت الله ریاضی(فیزیکدان و کیهان شناس)، سخنرانیِ خود را باموضوع«نجوم در فضا»  به حضارارائه خواهد داد.

رصدآسمان شب، اجرای موسیقی زنده، برگزاری مسابقه و اهداء جوایز به نفرات برتر از دیگربرنامه های همایش علمی هفته جهانی فضا می باشد.

از زمان اعلام بیانیه سازمان ملل در سال ۱۹۹۹ که روزهای ۴ تا ۱۰ اکتبر برابر با ۱۲ تا ۱۸ مهر را«هفته جهانی فضا» اعلام کرد، این هفته به بزرگ‌ترین رویداد فضایی عمومی در دنیا تبدیل شده است.

بنابراین مرکزعلوم و ستاره شناسی تهران هرسال یکی از این روزها را جشن می گیرد و امسال 15 مهررا به عنوان روز جهانی فضا اعلام کرده است.این برنامه در سطح عمومی برگزار خواهد شد و امید است با حضور موثر عموم مردم و مؤسسات مرتبط با حوزه علوم فضایی، شاهد اجرای برنامه ای پربار و باشکوه بوده و گام مهمی در راستای ترویج دانش فضایی در میان دانش آموزان، دانشجویان و عموم مردم برداریم.

شایان ذکر است علاقه‌مندان میتوانند جهت حضور در این برنامه به نشانی میدان قدس- خیابان دزاشیب-خیابان عمار-کوی شهید صالحی(عرفات)-شماره ی22-مرکز علوم و ستاره شناسی تهران مراجعه فرمایند. 


برچسب‌ها:


 

نظرات کاربران

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.