اخبار

برنامه شب رصدی در مرکز علوم و ستاره شناسی تهران


به گزارش روابط عمومی مرکز علوم و ستاره شناسي ، روز سه شنبه 6 مرداد ماه 94، رصد آسمان شب با هدف آشنایی و ترویج علم ستاره شناسی بین عموم شهروندان در رصدخانه مرکز اجرا شد.
در این برنامه پس از توضیحاتی درباره آسمان سیاره ماه، سیاره زیبای کیوان (زحل) به همراه حلقه دیدنی و قمرهایش، ستاره دوتایی منقار دجاجه(منقارقو) و خوشه ستاره ای کروی M13، توسط کارشناس رصدی به کمک تلسکوپ 14اینچ بازتابی رصد شد و بسیار مورد استقبال بازدیدکنندگان قرار گرفت.
جالب اینکه، ستاره دوتایی منقار دجاجه(منقارقو) به شکل یک ستاره قرمز و آبی در صورت فلکی قو قرار گرفته و در بر گیرنده چندین سحابی جالب و دسته های بزرگ و پراکنده ستاره ای می باشد. همچنینخوشه ستاره ای کروی M13 ، از زیباترین اجرام مسیه شامل چندین هزار ستاره است که در صورت فلکی هرکولس قرار دارد.
شایان ذکر است در این برنامه پس از رصد با تلسکوپ، رصد برخی دیگر از اجرام زیبای آسمانی مانند سیاره های ناهید و هرمز، مثلث تابستانی، قلب العقرب، سماک اعزل، سماک رامح و دُب اکبر با چشم غیرمسلح نیز صورت پذیرفت.
همچنین بازدید از تالار کهکشان و ترازوهای فضایی نیز صورت گرفت و توضیحاتی درباره صور فلکی، ستارگان،سیاره ها، منظومه شمسی و کهکشان راه شیری برای بازدیدکنندگان ارائه شد.


برچسب‌ها:


 

نظرات کاربران

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.