اخبار

برگزاری سومین و چهارمین نشست رویت هلال ماه


مركز علوم و ستاره شناسى تهران برگزار مى کند:
سومین و چهارمین نشست رویت هلال ماه

سومین و چهارمین نشست رویت هلال ماه با حضور علاقه مندان و اساتید این دانش، در مرکز علوم وستاره شناسی تهران  برگزار می شود.
به گزارش روابط عمومی مرکز علوم و ستاره شناسی تهران، رویت هلال ماه یکی از شاخه های جذاب نجوم آماتوری است که در سراسر جهان توسط منجمان آماتور دنبال می شود دراین میان، منجمان کشور ما از سابقه درخشان وطولانی برخوردار هستندکه یکی از دلایل آن اهمیت استهلال در انجام اعمال شرعی مسلمانان است.
این نشست علمی روز پنجشنبه اول اسفند ماه 92 از ساعت 16 الی 18، در راستای ترویج علم نجوم و ستاره شناسی و آموزش رصدگران جدید و ساماندهی گروههای موجود با بررسی ابعاد گوناگون رویت هلال ماه در تالار کهکشان مرکز علوم وستاره شناسی تهران برگزار خواهد شد.
اخبار و گزارشی از رویت هلال و رکوردهای ثبت شده در بهمن ماه 92 توسط علی ابراهیمی سراجی(کارشناس نجوم و مسئول باشگاه رویت) به علاقمندان ارائه می شود.
بخش سوم تاریخچه رویت هلال و وضعیت رویت پذیری هلال ماه جمادی الاول و جمادی الثانی 1435 در ایران توسط استاد محمدرضا صیاد (پژوهشگر برجسته رویت هلال) بررسی خواهد شد.
در این همایش سید محسن قاضی میرسعید(رکورددار جهانی رویت هلال ماه جوان) سخنرانی خود را با موضوع بررسی هلال های مهم در سال1393 به علاقه مندان ارائه می دهد.
وضعیت جوی در اسفند 92 نیز توسط (کارشناس هواشناسی) ارائه خواهد شد.
شرکت در این همایش برای عموم آزاد است و علاقه مندان  می توانند جهت حضور در این نشست علمی که به صورت رایگان برگزار می شود به مرکز علوم وستاره شناسی تهران واقع در میــدان قدس- خیابان دزاشیب-خیابان عمار-کوی شهید صالحی(عرفات)- شمارۀ 22مراجعه کنند و جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفنهای 22293280،22805006،22292246(داخلی 104) تماس بگیرند.



برچسب‌ها:


 

نظرات کاربران

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.