اخبار

شایعه سه روز تاریکی و پایان جهان

نشست خبری-علمی-تحلیلی در خصوص نظریه سه روز تاریکی و پایان جهان، روز شنبه 25آذرماه سال جاری از ساعت 11در مرکز علوم و ستاره شناسی تهران با حضور پدر نجوم آماتوری ایران و کارشناس مرکز مطالعات و پژوهش های فلکی- نجومی آیت ا... سیستانی  برگزار شد و این نظریه از نظر فقهی و علمی، برای تنویر افکار عمومی بررسی شد.

مهندس احمد دالکی(پدر نجوم آماتوری ایران) در مورد شایعه سه روز تاریکی در گفتگو با خبرنگاران گفت: گفته ها درباره به پایان رسیدن دنیا در 21دسامبر صحیح نیست و نظم حاکم بر جهان و آفرینش بر اساس چنین پیش بینی هایی تغییر نیافتنی است. پدر نجوم آماتوری ایران در این نشست خبری که در مرکز علوم و ستاره شناسی تهران برگزار شد افزود: احتمال پایان جهان در هر تاریخی وجود دارد، اما این تاریخی که بر اساس آن  و به اشتباه  تاریخ پایان جهان شایع شده است فقط تاریخ پایان تقویم قوم مایاها در مکزیک است که بهانه ای برای برخی شایعه سازان در این زمینه شده است. وی با اشاره به سفری که برای تحقیق به مکزیک و محل اصلی زندگی مایاها داشته است  گفت: تقویم مایاها در 21 دسامبر صفر می شود و دوباره از ابتدا آغاز به شمارش می کند، پس این صفر شدن تقویم به معنی پایان جهان نخواهد بود. مهندس دالکی دلایل دیگری که زمین را تهدید می کند از جمله احتمال طوفانهای خورشیدی و برخورد ستارگان دیگر با زمین را وقایعی بسیار ناچیز ذکر کرد. وی یکی از دلایل این پیش بینی ها را علاقه مندی انسان ها به خیال دانست و گفت: پیش بینی هایی که مبنای علمی و استدلالی ندارد، دلالت بر تخیل انسان دارد و همواره عده ای هستند که با کنجکاوی در پی حدس زدن  زمان و مکان وقایعی هستند که برای همه سوال انگیز بوده و هست. وی با اشاره به این که اینگونه پیش بینی ها درباره وقوع پایان دنیا در سال هزار و دو هزار میلادی نیز رقم خورده بود گفت: بر اساس علم نجوم ، عمر خورشید به پایان خواهد رسید اما این موضوع بعد از میلیونها نسل ما اتفاق خواهد افتاد. پدر نجوم آماتوری ایران درباره برخی گفته ها به نقل از ناسا گفت: ناسا مرکز علمی پیشرفته ای است که این گونه پیش بینی های غیر علمی را نمی توان به این مرکز نسبت داد.

حجت الاسلام والمسلمین رحمانی(کارشناس مرکز مطالعات و پژوهش های فلکی- نجومی حضرت آیت ا... سیستانی ) نیز این موضوع را از نظر فقهی بررسی کرد و در گفتگو با خبرنگاران گفت: ما از آغاز واز پایان جهان بی خبریم،اینکه شواهد و قراین نشان دهنده این است که جهان ما رو به نابودی می رود شکی در آن نیست، و در همه ادیان الهی یا غیر الهی و حتی مکاتب فلسفی مباحثی در این زمینه مطرح شده است در قرآن کریم و روایات به این موضوع به طور مشروح پرداخته شده است و آن زمان را هولناک و عظیم شمرده است از جمله : ظهور ستاره سرخ رنگ كه نشانه ای برای آغاز جنگ و خونریزیهای بسیار است ، طلوع خورشید از مغرب آن ، ظهور دنباله داری كه مدار آن بطور متناوب تكرار می شود و موجب تغییرات شدید جوی در زمین می شود و... بررسی روایات نشان می دهد كه طلوع ستاره ای سرخ رنگ و سقوط شهاب سنگ یا ستاره دنباله دار كه موجب خسوف در زمین نیز می گردد، از علائمی است كه به نزدیكی ظهور دلالت دارد.

وی همچنین در مورد علائم پایان جهان و ظهور اظهار داشت: روایات بسیاری به ما رسیده اما زمان قیامت و ظهور هنوز مشخص نشده است و خداوند متعال وقت آن را بنا بر مصالحی بیان نداشته است و تأکید دارد که علم به آن هم نزد خداست و بس...

شایان ذکر است این نشست خبری درساعت 12و 30 دقیقه با حضور جمعی از کارشناسان، خبرنگاران رسانه ها و مطبوعات به پایان رسید.


برچسب‌ها:


 

نظرات کاربران

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.