گزارش شصت و هفتمین نشست باشگاه نجوم با عنوان " سیارک های ایرانی"

به گزارش روابط عمومی مرکز علوم و ستاره شناسی تهران، شصت و هفتمین نشست ماهانه باشگاه نجوم مرکز علوم و ستاره شناسی تهران با عنوان سیارک های ایرانی با حضور جمعی از علاقه مندان، اساتید، منجمان آماتور و آکادمیک پایتخت ، روز چهارشنبه 6 مرداد ماه 95 از ساعت 18 در تالار کهکشان مرکز علوم برگزار شد.
سخنرانی ویژه با عنوان « سیارک های ایرانی، از تجربه تا واقعیت » توسط کتایون محمدی(عضو تیم سیارک صلح و از منجمان آماتور با سابقه)  به علاقه مندان ارائه شد. وی که به همراه تیم خود موفق شدند 4 سیارک را کشف کرده و به نام خود ثبت کنند، از فرایند این اتفاق گفت که با آموزش هایی ساده و استفاده از داده های تلسکوپ های بین المللی مانند تلسکوپ هاوایی، حتی منجمان آماتور نیز می توانند برای کشف و ثبت سیارک ها تلاش کنند.
دومین سخنران، خسرو عظیمی(کارشناس فیزیک و از اعضای باشگاه ) سخنرانی خود را با موضوع «منشاء حیات» به علاقه مندان ارائه داد . وی پیرامون معادله دِریک و جست و جوی احتمال یافتن حیات در عالم سخنرانی جامعی را به علاقه مندان ارائه نمود.
سیدامیرحسین موسوی(منجم آماتور و دارنده مدال برنز کشوری) با ارائه مجله خبری نجومی درباره ی رویداد های نجومی ماه گذشته و اتفاقات رصدی آسمان در ماه آینده صحبت کرد و با معرفی فیلم علمی، کتاب، فرمول نجومی، شخصیت تاریخی علمی و توضیحاتی پیرامون آن ها مجله خبری این ماه را به سمع و نظر مخاطبان رساند.
نیلوفر رجا(منجم آماتور) به بیان افسانه هایی از صور فلکی برای مخاطبان پرداخت و پس از پخش کلیپ نجومی ماه حضار برای رصد آسمان شب با تلسکوپ 8 اینچی اشمیت-کاسگرین آماده شدند.
لذت رصد آسمان با مشاهده سیارات مریخ و زحل و همچنین ستاره دوتایی منقار قو (جعبه جواهر) چند برابر شد. در نهایت نشست مرداد ماه در ساعت 21:30 شب به پایان رسید.

• گزارش شصت و هفتمین نشست باشگاه نجوم با عنوان " سیارک های ایرانی"